Regulamin sekcji PTPI
REGULAMIN SEKCJI
POLSKIEGO TOWARZYSTWA PSYCHOTERAPII INTEGRATYWNEJ
1. Sekcja jest organem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej (PTPI) powołanym do realizacji celów statutowych Towarzystwa w określonej dziedzinie psychoterapii.
2. Podstawą działania każdej Sekcji jest Statut PTPI, uchwały Zarządu PTPI oraz niniejszy Regulamin.
3. Cele Sekcji to:
- działania na rzecz podwyższenia kwalifikacji zawodowych psychoterapeutów
- wspieranie psychoterapeutów w zakresie trudności związanych z pracą zawodową
- wspieranie i podejmowanie działalności naukowo-badawczej związanej z przedmiotem działalności Sekcji
- utrzymywanie kontaktów oraz współpraca z krajowymi i zagranicznymi instytucjami i organizacjami działającymi w obszarze zainteresowań Sekcji
- organizowanie konferencji, seminariów, warsztatów edukacyjnych itp.
- dbanie o standardy zawodowe i etyczne w zakresie psychoterapii
- prowadzenie działalności popularyzującej.
4. Członkiem Sekcji może zostać osoba, która
- jest członkiem PTPI
- zadeklaruje chęć przystąpienia do Sekcji.
5. Członkiem wspierającym może być każda osoba zainteresowana działalnością Sekcji. Nie jest konieczne jednoczesne członkostwo w PTPI.
- Członek wspierający ma prawo do korzystania z wszelkich form jej merytorycznej działalności.
- Członek wspierający podlega ochronie Komisji Etycznej PTPI.
6. Członków Sekcji przyjmuje Zarząd Sekcji na podstawie deklaracji.
7. Opłaty członkowskie z tytułu przynależności do Sekcji zostają ustalone przez Zarząd PTPI.
8. Członek Sekcji ma prawo:
- uczestniczyć we wszystkich formach działalności Sekcji
- korzystać ze zniżek przewidzianych dla członków Sekcji związanych z wydarzeniami oraz przedsięwzięciami organizowanymi przez PTPI oraz partnerów Towarzystwa.
9. Członek Sekcji jest zobowiązany do:
- przestrzegania postanowień Regulaminu
- aktywnego udziału w realizacji celów Sekcji
- przestrzegania zasad etyki zawodowej.
10. Członkostwo w Sekcji ustaje na skutek:
- dobrowolnej rezygnacji złożonej Przewodniczącemu Sekcji
- skreślenia z listy członków PTPI
- skreślenia z listy członków Sekcji w związku z nieprzestrzeganiem Statutu, Regulaminu i uchwał władz Towarzystwa
- rozwiązania Sekcji.
11. Sekcją kieruje Przewodniczący powoływany przez Zarząd PTPI.
12. Do obowiązków Przewodniczącego Sekcji należy:
- organizowanie zebrań członków Sekcji
- opracowywanie, wspólnie z członkami Sekcji, planów działania Sekcji i nadzór nad ich realizacją
- składanie sprawozdań z działalności.
13. Zebrania Sekcji odbywają się zgodnie z potrzebami, nie rzadziej niż cztery razy w roku.
- Zebrania mogą odbywać się online.
- O miejscu i terminie zebrania Przewodniczący Sekcji zawiadamia członków Sekcji drogą elektroniczną najpóźniej na 7 dni przed jego rozpoczęciem.