Demo

Statut

Statut Stowarzyszenia
„POLSKIE TOWARZYSTWO PSYCHOTERAPII INTEGRATYWNEJ”


Rozdział I
Postanowienia ogólne


§ 1
1. Stowarzyszenie nosi nazwę „Polskie Towarzystwo Psychoterapii Integratywnej”, zwane dalej „Stowarzyszeniem”.
2. Nazwa i logo Stowarzyszenia są prawnie zastrzeżone.
3. Stowarzyszenie zrzesza osoby, wyrażające chęć przystąpienia do Stowarzyszenia, zainteresowane rozwojem psychoterapii integratywnej.


§ 2
1. Stowarzyszenie Polskie Towarzystwo Psychoterapii Integratywnej posiada osobowość prawną.
2. Stowarzyszenie działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach oraz postanowień niniejszego statutu.
3. Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej, a siedzibą jego władz krajowych – miasto Katowice. Do właściwego realizowania swych celów Stowarzyszenie może prowadzić działalność poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
4. Stowarzyszenie Polskie Towarzystwo Psychoterapii Integratywnej może używać
skrótu nazwy „PTPI”.


§ 3
1. Stowarzyszenie może być członkiem krajowych i międzynarodowych organizacji o tych samych lub podobnych celach i zadaniach lub współpracować z takimi organizacjami.
2. Stowarzyszenie współpracuje z instytucjami i organizacjami rządowymi, pozarządowymi oraz samorządowymi w zakresie wszelkich zagadnień dotyczących psychoterapii i zdrowia psychicznego.


§ 4
Stowarzyszenie ma prawo posiadać i używać logo, odznaki oraz pieczęcie, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.


§ 5
Stowarzyszenie może powoływać oddziały, sekcje oraz koła.

§ 6
Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej ogółu członków. Do prowadzenia swych spraw może zatrudniać pracowników.

Rozdział II
Cele i formy działania.


§ 7
Celem Stowarzyszenia jest:
1. upowszechnianie wśród członków Stowarzyszenia wiedzy o psychoterapii,
2. integrowanie współczesnych nurtów psychoterapii,
3. wspieranie inicjatyw i aktywności społecznej członków Stowarzyszenia,
4. aktywizacja zawodowa i gospodarcza członków Stowarzyszenia,
5. umożliwianie i ułatwianie członkom Stowarzyszenia dostępu do zdobyczy nowoczesnej nauki w dziedzinie psychoterapii,
6. wspieranie działalności w dziedzinie psychoterapii, popieranie jej rozwoju, a w szczególności:

a) tworzenie zasad etyki zawodowej i ich propagowanie w środowisku psychoterapeutów,
b) wypracowanie wzorców i standardów psychoterapii,
c) ochrona interesów i statusu zawodowego psychoterapeuty,
d) reprezentacja interesów psychoterapeutów wobec organów państwowych, organizacji i środowisk gospodarczych krajowych i zagranicznych,

7. rozwijanie i kształtowanie życia naukowego wśród członków Stowarzyszenia,
8. prowadzenie prac naukowo-badawczych,
9. rozwijanie krajowych oraz międzynarodowych kontaktów i współpracy naukowej.
10. pomoc w zdobywaniu przez członków Stowarzyszenia podręczników, materiałów źródłowych i innych środków pomocnych w szkoleniu z zakresu psychoterapii.


§ 8
Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
1. dbałość o przestrzeganie zasad etyki zawodowej przez członków Stowarzyszenia,
2. organizowanie zebrań dyskusyjnych, odczytów, konferencji, seminariów,
3. organizowanie ogólnokrajowych i międzynarodowych imprez naukowych,
4. współpracę z instytucjami prowadzącymi badania w dziedzinach pokrewnych celom Stowarzyszenia,
5. prowadzenie badań naukowych oraz wspieranie projektów innych instytucji o podobnych zainteresowaniach,
6. prowadzenie działalności zmierzającej do odkrywania osób o szczególnych uzdolnieniach zawodowych oraz wspieranie ich rozwoju zawodowego,
7. przyznawanie nagród za wybitne osiągnięcia w dziedzinach związanych z celami Stowarzyszenia,
8. zakładanie i prowadzenie bibliotek, zbiorów nośników danych, baz danych związanych tematycznie z celami statutowymi,
9. nadawanie certyfikatów i licencji psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej oraz innych certyfikatów i licencji związanych z działalnością Stowarzyszenia,
10. projektowanie, opiniowanie i popularyzowanie materiałów szkoleniowych z zakresu psychoterapii integratywnej ,
11. prowadzenie działalności wydawniczej, informacyjno-promocyjnej,
12. promowanie, upowszechnianie i udostępnianie nowoczesnych mediów i technologii w zakresie pracy psychoterapeuty,
13. prowadzenie i wspieranie organizacyjne działalności naukowej i badawczej,
14. współpraca z organizacjami o podobnym charakterze w kraju i za granicą,
15. organizowanie imprez o charakterze rekreacyjno-wypoczynkowym,
16. budowanie kontaktów międzyludzkich opartych na przyjaźni i solidarności oraz krzewienie form koleżeńskiego współżycia i kontaktów towarzyskich,
17. stworzenie przestrzeni do realizacji własnych zainteresowań, pomysłów i projektów,
18. wpływanie na zmiany o charakterze systemowym na rzecz celów dotyczących psychoterapii,
19. wypowiadanie się w sprawach publicznych, związanych z celami Stowarzyszenia,
20. współpraca z władzami samorządowymi, państwowymi, sektorem gospodarczym, środkami masowego przekazu, oraz innymi organizacjami w zakresie realizacji celów statutowych,
21. inne działania sprzyjające rozwojowi statutowych celów Stowarzyszenia.

§ 9
Stowarzyszenie może należeć do organizacji międzynarodowych o podobnym profilu działalności z zachowaniem zobowiązań wynikających z umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną.

Rozdział III
Członkowie, ich prawa i obowiązki.

§ 10
Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
1. członków nadzwyczajnych,
2. członków zwyczajnych,
3. członków wspierających,
4. członków honorowych.


§ 11
1. Członkiem nadzwyczajnym może być student lub absolwent studiów magisterskich w naukach społecznych, humanistycznych lub lekarskich, który zadeklaruje przestrzeganie statutu Stowarzyszenia oraz zasad kodeksu etyczno-zawodowego PTPI, posiadający pisemną rekomendację co najmniej dwóch członków zwyczajnych Stowarzyszenia.
2. Członek nadzwyczajny ma prawo:

1) brać czynny udział w działalności Stowarzyszenia,
2) uczestniczyć w zjazdach, konferencjach i innych imprezach organizowanych przez Stowarzyszenie zgodnie z regulaminem uchwalonym przez zarząd,
3) brać czynny udział w sekcjach i kołach Stowarzyszenia,
4) korzystać z bibliotek, sprzętu, wydawnictw Stowarzyszenia, według zasad określonych w odrębnych regulaminach, uchwalonych przez zarząd,
5) nosić odznaki i legitymację zgodnie z regulaminem uchwalonym przez zarząd,
6) korzystać ze zniżek na imprezy i publikacje Stowarzyszenia,
7) reprezentować Stowarzyszenie na imprezach ogólnokrajowych i międzynarodowych za zgodą zarządu Stowarzyszenia,
8) wysuwać postulaty i wnioski do właściwych władz, oceniać ich działalność,
9) swobodnie wyrażać poglądy na każdym forum organizacji.
10) ma prawo uzyskać rekomendację i certyfikat psychoterapeuty.


§ 12
1. Członkiem zwyczajnym może być osoba, która ukończyła studia magisterskie w naukach społecznych, humanistycznych lub lekarskich, legitymująca się co najmniej rocznym stażem jako członek kandydat, posiadająca pisemną rekomendację co najmniej trzech członków zwyczajnych Stowarzyszenia, która złoży wobec walnego zebrania członków przyrzeczenie dotyczące przestrzegania statutu Stowarzyszenia oraz zasad kodeksu etyczno-zawodowego PTPI.
2. Członek zwyczajny oprócz praw przysługujących członkowi nadzwyczajnemu ma bierne i czynne prawo wyborcze.
3. Założyciele Stowarzyszenia uzyskują status członków zwyczajnych automatycznie z chwilą jego powstania.
4. W pierwszym roku działalności Stowarzyszenia dla uzyskania statusu członka zwyczajnego nie jest wymagany roczny staż jako członka kandydata.
5. Ustala się treść przyrzeczenia, o którym mowa w ust. 1: „Przyrzekam w swojej działalności zawodowej przestrzegać kodeksu etyczno-zawodowego Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej, ponosić odpowiedzialność za realizację celów Towarzystwa, nieść swoim koleżankom i kolegom psychoterapeutom pomoc i wsparcie w potrzebach zawodowych, poświęcać część swojego czasu społecznej pracy na rzecz innych ludzi, w pracy kierować się uczciwością, rzetelnością oraz honorem i promować te wartości w swojej wspólnocie zawodowej.”
6. Członkowie zwyczajni mają obowiązek:

a). brania udziału w działalności Stowarzyszenia i w realizacji jego celów,
b). uczestniczenia w walnych zebraniach członków,
c). przestrzegania statutu i uchwał władz Stowarzyszenia.

7. Członkostwo zwyczajne ustaje decyzją zarządu.


§ 13
1. Członkiem wspierającym może zostać osoba fizyczna lub prawna zainteresowana działalnością merytoryczną Stowarzyszenia, która zadeklaruje poparcie materialne na rzecz Stowarzyszenia i zostanie przyjęta na podstawie pisemnej deklaracji przez Zarząd Stowarzyszenia.
2. Członek wspierający, nie będący osobą fizyczną działa za pośrednictwem swojego przedstawiciela.
3. Członek wspierający posiada prawa członka zwyczajnego z wyłączeniem biernego i czynnego prawa wyborczego. Na Walnym Zebraniu członek wspierający posiada jedynie głos doradczy.

§14
1. Członkostwo honorowe nadaje na wniosek zarządu Walne Zebranie większością 2/3 głosów.
2. Członkostwa honorowego na wniosek zarządu pozbawia Walne Zebranie większością 2/3 głosów.
3. Członek honorowy nie posiada czynnych i biernych praw wyborczych. Jest zwolniony z opłat członkowskich.


§ 15
Każdy członek Stowarzyszenia ma obowiązek przestrzegać postanowień Statutu oraz wydanych na jego podstawie regulaminów, a także zasad kodeksu etyczno-zawodowego PTPI, sumiennie wykonywać działania, które zostały mu powierzone przez zarząd Stowarzyszenia, chronić mienie Stowarzyszenia jako wspólne dobro jego członków, opłacać regularnie składki członkowskie.


§ 16
1. Wniosek o przyjęcie w poczet członków Stowarzyszenia rozpatruje Zarząd, weryfikując kwalifikacje wnioskodawcy oraz przedłożone rekomendacje.
2. Zarząd podejmuje uchwałę w sprawie nadania lub odmowy nadania określonego statusu członka Stowarzyszenia zwykłą większością głosów.

§ 17
Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje w razie:
1) wystąpienia ze Stowarzyszenia,
2) rozwiązania Stowarzyszenia,
3) śmierci osoby fizycznej lub ustania bytu osoby prawnej,
4) wykluczenia członka ze Stowarzyszenia.


§ 18
Wystąpienie ze Stowarzyszenia następuje przez złożenie Zarządowi oświadczenia woli na piśmie lub drogą mailową.


§ 19
1. Członek Stowarzyszenia naruszający obowiązki określone w Statucie oraz podstawowe zasady etyki zawodowej może być ukarany przez Zarząd Stowarzyszenia jedną z następujących kar:

1) upomnieniem
2) naganą z ostrzeżeniem,
3) częściowym ograniczeniem w uprawnieniach członkowskich na okres do 1 roku,
4) zawieszeniem w prawach członka do na okres 1 roku,
5) wykluczeniem ze Stowarzyszenia za działalność na szkodę stowarzyszenia,

2. Członkowi Stowarzyszenia ukaranemu jedną z kar wymienionych w ust. 1 przysługuje prawo odwołania się do Komisji Rewizyjnej w terminie jednego miesiąca od daty powiadomienia członka o ukaraniu go przez Zarząd.
3. Zarząd podejmuje uchwałę o wykreśleniu również w razie nie opłacania składek przez okres jednego roku oraz w przypadku stwierdzenia przez Zarząd, że informacje podane na temat kwalifikacji podane w deklaracji członkowskiej były nieprawdziwe, a prawdziwe wykluczałyby członkostwo.


§ 20
Decyzja Zarządu o wykreśleniu lub wykluczeniu podejmowana jest bez konieczności zasięgnięcia opinii innych organów Stowarzyszenia.

§ 21
Od decyzji Zarządu w sprawach członkowskich przysługuje zainteresowanemu prawo odwołania się, w ciągu miesiąca od otrzymania decyzji, do Walnego Zebrania. Uchwała Walnego Zebrania jest ostateczna.


Rozdział IV
Organy Stowarzyszenia


§ 22
Organami Stowarzyszenia są:
1) Walne Zebranie
2) Zarząd
3) Komisja Rewizyjna.
4) Sąd Koleżeński


§ 23
1. Walne Zebranie członków Stowarzyszenia jest najwyższym organem Stowarzyszenia.
2. Prawo i obowiązek udziału w Walnym Zebraniu przysługuje każdemu członkowi Stowarzyszenia.
3. Walne Zebranie może być zwyczajne lub nadzwyczajne:

1) zwyczajne Walne Zebranie może być:
- sprawozdawczo – wyborcze, które zwołuje Zarząd w końcu kadencji, nie później jednak niż w ciągu trzech miesięcy po jej upływie;
- sprawozdawcze, które zwołuje Zarząd corocznie w terminie do 30 czerwca. Nie zwołanie Walnego Zebrania w wyżej podanych terminach upoważnia Komisję Rewizyjną do zwołania takiego Walnego Zebrania.
2) nadzwyczajne Walne Zebranie, które może być zwołane w każdym czasie z inicjatywy Zarządu, na żądanie Komisji Rewizyjnej, na pisemne żądanie jednej trzeciej ogółu członków zwyczajnych Stowarzyszenia z podaniem spraw, które mają być przedmiotem obrad. Zarząd zobowiązany jest zwołać nadzwyczajne Walne Zebranie w terminie 30 dni, liczonym od daty otrzymania żądania określonego powyżej. Nadzwyczajne Walne Zebranie obraduje wyłącznie nad sprawami, dla których zostało zwołane;

4. Walne zgromadzenie zwołuje się poprzez poinformowanie drogą mailową członków Towarzystwa oraz umieszczenie na stronie www towarzystwa ogłoszenia o Walnym zebraniu na co najmniej dwa tygodnie przed terminem zebrania.
5. Na Walnym Zebraniu głos stanowczy oraz czynne i bierne prawo wyborcze przysługuje członkom zwyczajnym, natomiast członkowie nadzwyczajni, członkowie kandydaci, członkowie wspierający oraz członkowie honorowi mają głos doradczy.

§ 24
Do wyłącznej kompetencji Walnego zebrania należy:
1) uchwalanie i zmiana Statutu Stowarzyszenia,
2) uchwalanie kierunków działania Stowarzyszenia,
3) uchwalanie planów działalności Stowarzyszenia,
4) rozpatrywanie sprawozdań Zarządu, Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego,
5) rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu w sprawach członkowskich,
6) wybór i odwołanie Zarządu, Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego,
7) uchwalanie regulaminu obrad Walnego Zebrania, Zarządu i KomisjiRewizyjnej,
8) podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia.


§ 25
1. Walne Zebranie wybiera i odwołuje Zarząd, Komisję Rewizyjną oraz Sąd Koleżeński. Kandydatów do tych organów zgłaszają członkowie zwyczajni. Walne Zebranie może odwołać także poszczególnych członków tych organów.
2. W razie zmniejszenia się składu wymienionych w ust. 1 organów w czasie trwania kadencji, uzupełnienie składu może nastąpić w drodze kooptacji. Kooptacji dokonują pozostali członkowie organu, którego skład uległ zmniejszeniu. W drodze kooptacji nie można powołać więcej niż połowy składu organu.
3. Pierwszy skład Zarządu, Komisji Rewizyjnej powołuje zebranie Założycielskie Stowarzyszenia, spośród członków założycieli na okres czterech lat.


§ 26
1. Walne Zebranie jest władne do podejmowania uchwał:

1) w pierwszym terminie przy obecności co najmniej 50% członków z prawem głosu
2) w drugim terminie - niezależnie od ilości obecnych.

2. Walne Zebranie podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, poza wyjątkami określonymi przepisami oraz niniejszym statutem.
3. Zmiana statutu, odwołanie członka Zarządu, Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego oraz rozwiązanie Stowarzyszenia wymaga większości 2/3 głosów, przy obecności co najmniej jednej trzeciej liczby członków uprawnionych do głosowania. Dopuszcza się możliwość głosowania poprzez upoważnionych przedstawicieli.
4. Każdemu członkowi zwyczajnemu przysługuje jeden głos.

§ 27
1. Jeżeli liczba członków zwyczajnych przekroczy 200, to Walne Zebranie może być zastąpione Zebraniem Przedstawicieli.
2. Podział na okręgi ustala uchwała Walnego Zebrania.
3. Na każdych 10 członków zwyczajnych przypada w danym okręgu 1 mandat.
4. Kadencja delegata trwa cztery lata.


§ 28
1. Zarząd jest organem wykonawczym, kierującym działalnością Stowarzyszenia.
2. Zarząd składa się z trzech do siedmiu członków.
3. Zarząd wybiera ze swego składu Prezesa, v-ce Prezesa, Skarbnika oraz Sekretarza.
W przypadku Zarządu trzyosobowego Sekretarz pełni funkcje Skarbnika.
4. Uzupełnienie składu Zarządu po wyczerpaniu możliwości kooptacji następuje przez Walne zgromadzenie.
5. Zarząd zbiera się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na sześć miesięcy.
6. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu Zarządu. Przy równej ilości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
7. Uchwały Zarządu mogą być również podejmowane drogą elektroniczną. Dla skuteczności tej formy głosowania konieczne jest głosowanie przez każdego z członków
Zarządu.
8. Kadencja Zarządu trwa cztery lata.
9. Szczegółowe regulacje prac zarządu określa Regulamin zatwierdzony przez Walne Zebranie.


§ 29
Do kompetencji Zarządu należą wszystkie sprawy dotyczące działalności Stowarzyszenia nie zastrzeżone do kompetencji innych organów, a w szczególności:
1) wykonywanie uchwał Walnego Zebrania,
2) reprezentowanie Stowarzyszenia wobec władz i osób trzecich,
3) inicjowanie, koordynowanie i organizowanie działalności Stowarzyszenia,
4) zarządzania funduszami i majątkiem Stowarzyszenia,
5) opracowywanie projektów planów działalności Stowarzyszenia,
6) udzielanie pełnomocnictw w imieniu Stowarzyszenia,
7) powoływanie oraz rozwiązywanie sekcji oraz kół, a także grup i komisji problemowych (stałych i czasowych) oraz koordynowanie ich działalności,
8) powoływanie i odwoływanie szefów sekcji, kół, grup, komisji problemowych,
9) zatwierdzanie regulaminów działalności sekcji, kół, grup, komisji problemowych oraz innych regulaminów wewnętrznych,
10) podejmowanie uchwał o przystąpieniu do organizacji krajowych i międzynarodowych o podobnym profilu działania,
11) zatwierdzanie wniosków Komisji Rewizyjnej,
12) podejmowanie uchwał w sprawie wysokości składek członkowskich i wpisowego zgodnie z zasadami uchwalonymi na Walnym Zebraniu,
13) przyjmowanie członków i prowadzenie ich ewidencji,
14) nadawanie i odbieranie certyfikatów, licencji, akredytacji, i rekomendacji na wniosek zainteresowanego po zatwierdzeniu odpowiedniej komisji.


§ 30
1. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Stowarzyszenia. Składa się z trzech członków wybieranych przez Walne Zebranie na okres czterech lat. Komisja wybiera ze swego składu Przewodniczącego.
2. Uzupełnienie składu Komisji Rewizyjnej po wyczerpaniu możliwości kooptacji następuje przez Walne zgromadzenie.
3. Do zadań Komisji Rewizyjnej należy:

1) kontrola co najmniej raz w roku działalności Stowarzyszenia i jego organów pod kątem gospodarności i zgodności z przepisami prawa, statutu i uchwałami organów Stowarzyszenia,
2) przedstawianie Walnemu Zebraniu wniosków wynikających z przeprowadzonych kontroli,
3) składanie Walnemu Zebraniu sprawozdań ze swej działalności.

4. Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu. Przy równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego.
5. Szczegółowe regulacje prac Komisji Rewizyjnej określa Regulamin zatwierdzony przez Walne Zebranie.


§ 31
Komisja Rewizyjna ma prawo żądania wyjaśnień w sprawach dotyczących działalności Stowarzyszenia i jego organów.


§ 32
1. Sąd Koleżeński jest wybierany przez Walne zgromadzenia na okres czterech lat.
2. Do Sądu Koleżeńskiego wybierane mogą być osoby, których staż członkowski w Towarzystwie wynosi, co najmniej 5 lat. Do Sądu Koleżeńskiego nie mogą kandydować członkowie, wobec których toczy się postępowanie przed Sądem Koleżeńskim. Sąd składa się z 3 do 5 członków, w tym przewodniczącego Sądu Koleżeńskiego.
3. Zasady organizacji i tryb działania Sądu Koleżeńskiego określa regulamin zatwierdzony przez Walne Zgromadzenie.
4. Uzupełnienie składu Sądu Koleżeńskiego po wyczerpaniu możliwości kooptacji następuje przez Walne zgromadzenie.
5. Sąd Koleżeński jest jedynym organem Towarzystwa powołanym do:

1) orzekania o zgodności postępowania członków Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej z Kodeksem Etyczno-Zawodowym PTPI i Statutem Towarzystwa,
2) rozstrzygania - wynikłych w obrębie Towarzystwa - sporów między członkami,
3) rozpatrywania skarg członków Towarzystwa dotyczących działania organów statutowych Towarzystwa.

6. Od orzeczeń Sądu Koleżeńskiego przysługuje stronom prawo złożenia skargi kasacyjnej do Walnego Zebrania w terminie 30 dni od dnia doręczenia orzeczenia Sądu Koleżeńskiego.
7. Regulamin Sądu Koleżeńskiego określa tryb postępowania kasacyjnego oraz organ za pośrednictwem którego skarga ma być wniesiona do Walnego Zebrania.
8. Jeżeli członek Sądu Koleżeńskiego pozostaje ze stroną postępowania w relacji upośledzającej jego bezstronność, Sąd może dokooptować do danej sprawy członków niezbędnych do właściwego przeprowadzenia postępowania.
9. Przewodniczący Sądu Koleżeńskiego sprawuje pieczę nad przygotowaniem i przebiegiem kampanii wyborczej do otwarcia obrad Walnego Zgromadzenia.

Rozdział V
Fundusze i majątek Stowarzyszenia


§ 33
Majątek Stowarzyszenia powstaje z wpisowego, składek członkowskich, dotacji, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z działalności statutowej, ofiarności publicznej oraz pożytków z ruchomości, nieruchomości i praw należących do Stowarzyszenia.


§ 34
1. Funduszami i majątkiem Stowarzyszenia zarządza Zarząd na podstawie rocznego planu działalności Stowarzyszenia.
2. Do reprezentowania Stowarzyszenia upoważniony jest prezes lub wiceprezes.
3. Do zaciągania zobowiązań majątkowych konieczne jest działanie prezesa lub wiceprezesa oraz innego członka zarządu.
4. Decyzje w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.


Rozdział VI
Postanowienia końcowe


§35
Uchwały w sprawie zmian w Statucie podejmuje Walne Zebranie Stowarzyszenia większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej jednej trzeciej liczby członków uprawnionych do głosowania. Dopuszcza się możliwość głosowania poprzez upoważnionych przedstawicieli. Każda zmiana w Statucie wymaga rejestracji w sądzie.


§36
1. Stowarzyszenie rozwiązuje się na podstawie uchwały Walnego Zebrania większością 2/3 głosów, przy obecności co najmniej jednej trzeciej liczby członków uprawnionych do głosowania lub w innych przypadkach przewidzianych w przepisach prawa. Dopuszcza się możliwość głosowania poprzez upoważnionych przedstawicieli. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu stowarzyszenia Walne Zebranie określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczenia majątku stowarzyszenia 
2. Rozwiązanie Stowarzyszenia następuje również w przypadku, gdy liczba członków będzie mniejsza niż 15.


§ 37
W sprawach nie uregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie postanowienia ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach.

 

Uwaga: Statut uchwalony przez Walne Zebranie dn.1.04.2017, nie został jeszcze zarejestrowany w KRS.

 Statut poprzedni tutaj.

Polskie Towarzystwo Psychoterapii Integratywnej (PTPI)

e-mail: integratywna@gmail.com
Sekretarz: tel. +48 695 711 678 (poniedziałki, wtorki: godz. 10-12)
NIP: 945 20 47 128, REGON: 120084751, KRS: 0000237650

KONTO: ING Bank Śląski 27 1050 1445 1000 0023 0991 4006